Translate

8. september 2013

Velkomstlejr, i tog til Barcelona, møde med værtsfamilie og mit nye hjem

Hola!
Efter en rimelig hård afsked med familien, en rimelig forvirrende tur gennem lufthaven i København, da vi var alle lidt ude af os selv, en lidt turbulent flyvetur og en skøn afhentning i Barajas (Madrids lufthavn) ankom vi til det største hotel i Europa, kl. 20 ca., hvor vores velkomstlejr stod.
Velkomstlejren gik ud på at vi fik et foredrag meget sent om aftnen da alle var ankommet, og så ellers sendt op på vores værelser med to andre. For mit vedkommende blev jeg sat sammen med Alice fra Canada og Karolina fra Finland. De var meget søde, men det blev ikke til så meget snak, for vi var alle trætte efter en lang rejse.
Afhængig af hvor vi skulle bo i Spanien blev vi delt op i store grupper, med hvem vi skulle rejse med.
På dette billede er nogle af os barcelona'er, mens vi ventede på det lyntog som skulle bringe os til Barcelona.

I toget sad jeg sammen med en rigtig sød pige fra Norge. Vi hyggede os i gennem de 3 timer, og her ses et par billeder fra turen.

Men SÅ ankom vi til Barcelona! Vi blev vist ud i en stor velkomsthal hvor alle vores familier stod klappende og hujende med kameraer, store smil, bannere osv. 
Der var rigtig mange så det tog lige lidt tid før vi fandt hinanden ;) -men så fandt de mig og jeg fik en masse kys af dem alle. -Anette (nordmanden) og jeg havde snakket lidt om hvordan vi mon skulle hilse, og jeg var blevet enig med mig selv om, at jeg ville gå for et knus og lave kindkys hvis de gjorde. Det blev så til bagge dele og det var bare super. -Min mama er fra Cuba og jeg har senere fundet ud af at i Cuba er man meget kærlig, så det forklare vel, alle de kys jeg får, når folk normalt bare siger tak. 

Det er meget sværere at snakke og forstå dem, end jeg lige havde troet, men de er meget ihærdige og prøver virkelig at forklare, når de kan se jeg ikke fatter en brik. Min papa har selv være på udveksling og har derfor lært engelsk, men han vil ikke snakke engelsk til mig, da han vil have at jeg skal lære spansk og catalansk i en fart.
De laver rigtig god mad og disse billeder er fra i eftermiddags da Roger og jeg havde lavet frokost. 



Vi har også være på bibliotektet i dag, og Roger har været på loftet og har fundet en masse gamle børnebøger frem, som jeg skal læse. 

Så alt i alt har jeg det meget godt, men skal helst ikke tænke alt for meget på dem derhjemme før jeg får våde øjne. 

Jeg håber alt er vel i Danmark! 

jeg elsker jer <3

Ps. Jeg havde medbragt nogle gaver fra Danmark, og dem blev de glade for. Det var bl.a. nogle fyrfadslyseholdere i mega mussel fra Royal Copenhagen, nogle cookies, en uro og en pose bolcher til hver ad mine søskende Laia og Nil.

pps. mens jeg har skrevet dette indlæg, har vi sovet til middag (siesta). Jeg kunne ikke sove, så efter at have pakket de sidste ting ud hængt nogle billeder op, valgte jeg at skrive en lille opdatering. 

Sophie





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I skal være velkomne til at lægge en kommentar :-)