Translate

2. oktober 2013

01/09/13

Hyggehejsa!
Så er der lige en update om, hvordan det hele står til.
Har nu været her i lidt over tre uger. Det er næsten en måned siden jeg forlod Danmark, og den har kraterejme gået stærkt. Især den sidste uge, er fløjet afsted. Jeg har det godt og trives. Jeg er meget træt næsten hele tiden, for det er så hårdt med alle de ord jeg indtager hver dag, når jeg er i skole, med venner i fritiden, og når jeg er sammen med familien. Selvom jeg er rigtig glad, er der dog nogle få ting som kunne være bedre, eller i hvert fald anderledes. Det er fx. lydniveauet og måden der bliver snakket til hinanden, når der er en der har travlt eller bare er lidt sur. Derudover spiller min værtsbror trompet og min værtssøster klaver, og er glad for at synge opera samtidig. Det kan godt være lidt hårdt for hovedet de to timer om dagen, hvor de øver... Jeg er glad for at Caroline og Casper ikke valgte at spille musik. ;-) Men disse ting er ikke nogen der vil komme til at ødelægge min tur. Så prøver bare at vænne mig til det.
Skolemæssigt er det hele fint. Ville ønske jeg kunne forstå hvad der blev sagt i undervisningen, men jeg er lidt mere en del af klassen nu. I går blev jeg for første gang spurgt i matematik. Jeg var ikke kommet til det stykke endnu, men jeg gættede bare og heldigvis var det rigtigt! Så kunne lettet tørre sveden af panden. I morgenmodulerne, er jeg SÅ tæt på at falde i søvn, og mine øjne falder nogen gange i uden jeg kan gøre for det. Men jeg har nu klaret det indtil videre, og håber at så snart jeg begynder at forstå mere, vil jeg kunne holde mig oppe og evt lære noget interessant.
I weekenden var der AFS-lejr for alle os AFS-studenter i Catalonien, og det var super sjovt! Der var en masse aktiviter og søde mennesker, så for mig, og alle de andre, var det en rigtig god weekend.
Her er et par billeder:














(Det rum hvor jeg sov. I starten var vi os, men senere var der flere og flere fra de andre værelser, som joinede)

Jeg sluttede sidste indlæg med at fortælle, at jeg skulle til en fest. Jeg kan på nuværende tidpunkt ikke fortælle om forskellen på danske og spanske fester, da denne fest, var en del af Mercé 13, som er en stor festival i Barcelona, hvor man fejrer Barcelona så vidt jeg har forstået. Jeg oplevede rigtig meget af den catalanske og spanske kultur, og kan nu sætte kryds ved nogen af de aller vigtigste ting Spanien har lavet gennem tiden. Med nogle venner fra skolen tog jeg til fest lørdag aften. Først koncert og senere tog vi metroen, som var proppet op med skæve, fulde og bare mange glade mennesker. Alle sang og dansede i den i forvejen overfyldte metro, men selvom man blev fladmast, havde vi det nu meget sjovt! Vi havde det så sjovt, at vi først var hjemme ved 7 tiden... Vi sov ca 11 personer sammen, så vi lå lidt i bunker, og da den første der vågnede besluttede sig for at hente hunden, vågnede vi alle. :/ Jeg er ikke det gladeste væsen om morgnen, men jeg synes nu jeg klarede det meget godt søndag morgen. (jeg dræbte i hvert fald ikke nogen, hehe)
Billeder:
Midt om natten
Mange mennesker samlet til koncert

I metroen på vej hjem. Billedet er taget ved halv syvtiden vil jeg tro


Der vises film på parlamentbygningen.  Det var rigtig flot lavet!
Castellers. Den kulturelle del



Damerene i min familie!
En anden kulturting kaldet correfoc (direkte oversat: ild-løb)


Mandag morgen var hård, men tirsdag havde vi fri pga Mercé og jeg brugte dagen sammen med min kontaktperson Iciar og en anden udvekslingsstudent.




Jeg tager en lille middagslur hver dag, og derudover svømmer jeg også så en normal dag for mig ser ofte således ud:


  1. Stå op (nok det hårdeste)
  2. Morgenmad (hver dag frisk frugt skået ud og med nødder og yoghurt)
  3. Afsted til skole
  4. I skole
  5. Vente i hundrede år på at mine venner kommer fra deres klasser
  6. Gå hjem fra skole
  7. Spise frokost (frokost er ikke for sjov her. Det er næsten altid varm mad, og der er meget)
  8. Lektier
  9. Siesta
  10. Mellemmåltid
  11. Gå til svømmehallen (det tager ret lang tid, da mine værtssøskendes gåtempo er lige ved at blive slået af skildpadder)
  12. Svømning
  13. Gå hjem igen
  14. Lave mad
  15. Spise mad
  16. Rydde op efter mad
  17. Rumstere rundt i huset
  18. I seng


That was pretty much it. Jeg bliver fodret godt og behandlet godt, så jeg har det egentlig meget godt!
Her til slut får I lige et billede af mine to værtssøskende Laia og Nil.

























Knus Sophie!

Ved forresten godt at datoen i titlen ikke hænger sammen med datoen jeg lægger dette ud, men når ikke altid at lave det hele på samme dag. :-)

Knus igen <3







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I skal være velkomne til at lægge en kommentar :-)