Translate

22. oktober 2013

Lidt af hvert


Godaften 

Der er efterhånden sket rigtig mange ting hernede i Spanien, både oplevelses- og udviklingsmæssigt. Og nu har jeg taget mig sammen til at skrive om det.

Sidste weekend (11.-13. okt) var jeg fredag sammen min rigtig søde belgiske veninde Marie i Barcelona, hvor vi udforskede de smalle gader, spiste tapas, chokolade, drak smoothies fra "La Boqueria", hyggede os med varme drikke og havde det rigtig sjovt og godt. Dagen efter tog jeg til Badalona, som er en by lige ved siden af Barcelona, og den by hvor Marie bor her i sine tre måneder. Med Marie og Carolina (hendes værtssøster) cyklede jeg langs vandet på en rigtig hyggelig sti, og vi havde endnu en dejlig dag sammen. Senere på dagen stod den på spejder.
Søndag tog vi så på heldagsvandretur i bjerget Montserrat, som ligger omkring 45 minutters kørsel fra Barcelona. Ud over mig, var Marie, værtssøsteren Carolina, hendes værtsfar Matí, min værtsfar Roger, og så mine to værtssøskende Laia og Nil, med på turen. Det var simpelthen så smukt og virkelig en fed oplevelse! Det var overhovedet ikke hårdt, da der var så mange med på slæb, men Roger vil gerne tage mig med på en lidt mere farlig og hård vandretur en anden dag. Det glæder jeg mig til. Der var også folk som klatrede på de flotte og meget specielle klipper, og da jeg gav udtryk for at jeg syntes det var herre sejt, og gerne ville prøve det på et eller andet tidspunkt også, tror jeg næsten, han var på nippet til at sende mig på en klatretur.
Ja, det var noget af en weekend og jeg kunne træt og udmattet springe i seng og nyde en god nats søvn inden jeg dagen efter skulle i skole og oven i købet løbe en coopertest i idræt..

Billeder fra fredag d. 11. i Bcn med Marie




Billeder fra cykeltur (Badalona, El Masnou) lør. d. 12

Panorama med Barcelona i horisonten




Billeder fra vandretur/bjergbestigning Montserrat søn. d. 13.

Klatreren som jeg fortalte om
Fra venstre: Carolina, Sophie og Laia


Så mange flotte udsigter. JEG VIL HAVE ET BJERG -på Bjergagervej ganske vidst ;)

Her kravlede vi op, og så mange smukke ting. 

Selvom man er i bjergene, er der da ingen, som skal snydes for lidt "pa amb tomaque" 
Fra venstre: Marie, Carolina, Laia og jeg


I weekenden, som lige har passeret, var jeg igen sammen med Marie om fredagen i Barcelona hvor vi hyggede os med bubble tea, mojitois, chokolade (igen), jamón og tøjprøvning i butikker, hvor vi alligevel aldrig ville kunne have råd til noget.. ;) Faktisk mødte jeg også nogle danske piger, som jeg kender lidt gennem svømning, og de kender Casper og den ene af dem kender også mig. Det var virkelig mærkeligt at tale dansk, og ordene kom så kluntet ud, da jeg måtte gøre mig umage for ikke at blande catalanske og engelske ord ind. Men det tager jeg bare som en god ting, for desto mindre dansk, desto mere spansk/catalansk. Om søndagen tog Roger og jeg til byen Sitges, hvor der var årets filmfestival for mærklige film (sådan cirka). Vi så tre film, og de var i hvert fald mærkelige alle sammen. Eller.. anderledes.. -det samme var alle dem som også sad i biografen.  Vi så: "Jodorowsky's Dune" -en rimelig interesant dokumentar om en mand med rigtig mange ideer og som laver sit livs film, som så ender i kage. Så så vi "The Sacrament" som var god, og til sidst en fransk film med to danske skuespillere "L'étrange couleur des larmes de ton corps". Oversat til engelsk hedder den "The strange colour of your body's tears". -Aldrig har jeg set så forfærdelig en film. Roger kunne bedst lide den første, og jeg den anden.
Bagefter filme gik vi rundt i Sitges, som er en rigtig hyggelig by, og så videre til stranden. 20 oktober!

Billeder fra fredag d. 18. i Bcn med Marie



Billeder fra søndag d. 20. i Sitges!













Jeg har det bare virkelig godt! Skolen har givet mig så mange nye venner, og selvom det er hårdt med alle de eksamnier, som jeg ikke ved om jeg skal lave eller ej, hårde morgener som ofte ender med at jeg må springe ud af døren og powerwalke vejen til skole, synes jeg nu det er dejligt at jeg kan møde op i en klasse og blive ønsket en god dag af lærere og elever. Den vennegruppe jeg befinder mig i, holder jeg rigtig meget af, og de er så søde til at forklare og de gør sig rigtig umage for min skyld. -Pinlig tavshed er der ofte ret meget af, men det er vel en del af det. ;-) Jeg er på en eller anden måde kommet med i en gruppe som diskuterer aktuelle politiske problemer relateret til skole, og selvom jeg ikke forstår så meget af det og ikke møder op til halvdelen af de arrangementer de arrangerer, synes jeg nu det er meget sjovt!
Vi får rigtig mange prøver hele tiden i alle fag, og jeg er så i tvivl om jeg bare skal gætte mig frem eller aflevere den blank når læreren lægger papiret på mit bord. Men jeg skal alligevel ikke have karakterer, så lærerne siger at jeg kan gøre hvad jeg har lyst til, bare mit navn står oppe i hjørnet og at jeg afleverer det. Det er lidt mærkeligt, men sådan er det.
Med klassen var jeg på en tur til det lokale fitnesscenter, hvor vi lavede en masse aktiviteter som bl.a. spinning, styrketræning, step, "combat", og andet sportshalløj.

Billeder fra ekskursionen, nogle veninder og et klasseværelse
Fra venstre: Mar, Mariona, Valeria, Marta og jeg
Hvis I ikke lige kan se mig, så er jeg hende med dobbelt så lange ben i forhold til de andre. 




Værtsfamilien synes jeg meget godt om. Det svinger ret meget fra dag til dag, hvordan jeg lige har det med dem, men jeg er taknemmelig over den tålmodighed de har, og alt det de gør for at jeg skal opleve så meget som muligt.
Danmark er noget jeg tænker meget på, og jeg kan ikke løbe fra, at jeg savner mit fædreland. Men jeg er nu også rigtig glad her. jeg vil nok tro at min hjemve på en skala fra 1-10 ligger på en 1'er.

Mange varme knus,
Sophie
(Jeg faktisk har halvårsfødselsdag i dag :D)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I skal være velkomne til at lægge en kommentar :-)